Może to potrwać od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund, prosimy o cierpliwość
Benelli TRK 702/702 X - Proponowane części i akcesoria
Ostatnio przeczytałem, że sprzedaż nowych motocykli w naszym kraju bije rekordy. Trudno się dziwić, gdyż w ostatnim czasie pojawiło się mnóstwo doskonałych chińskich maszyn, których stosunek ceny do otrzymywanego jednośladu jest nie do osiągnięcia przez doskonale znanych producentów. Przykładem motocykl Benelli TRK 702, którego wycena jest taka, że aż zaniemówiłem - po prostu jest aż zbyt dobra. Zatem nie jest dziwne, że widzę ich coraz więcej pod naszym sklepem, na ulicach i w social mediach, ponieważ nie każdy chce wydawać dziesiątki tysięcy lub brać duży kredyt na swoje hobby. Powiedziałbym, że mimo braku dużej różnorodności jeśli chodzi o wybór silników oraz ich konfiguracji, obecnie czasy dla motocyklizmu są lepsze niż kiedykolwiek, lecz to tylko moje zdanie. Po prostu nie mam problemu z dwucylindrowymi silnikami, bo je uwielbiam.
Nie będę tutaj opowiadać o danych technicznych oraz jak się jeździ Benelli TRK 702, ponieważ nie wiem — nie brałem go na jazdę testową i raczej nie będę mieć okazji zbyt szybko. Dziś moim celem jest przedstawić Ci naszą ofertę akcesoriów oraz moje przemyślenia na ich temat. W ten sposób chcę pomóc Ci podjąć odpowiednie decyzje, gdyż choćby same kufry czy sakwy nie kosztują mało.
Wraz z tym blogiem rozpoczynam serię, w której znajdziesz polecane przeze mnie akcesoria motocyklowe do jednośladu, który akurat będzie w centrum uwagi. Jeśli interesuje Cię pomoc w doborze rzeczy do konkretnego motocykla, możesz napisać bezpośrednio do mnie na dawid.j@moto-tour.com.pl lub bezpośrednio skontaktuj się z nami na info@moto-tour.com.pl czy dzwoniąc na numer +48602138128.
Motocykl Benelli TRK 702 - kufry motocyklowe czy sakwy?
Wiesz, że jestem fanem sakw motocyklowych? Nie? To już wiesz. Oczywiście, że są mniej bezpieczne, gdyż można je z łatwością rozciąć i otworzyć w zwykły sposób, lecz w tym celu na cenniejsze rzeczy dobrałbym kufer centralny w przypadku motocykli typu adventure. Sakwy są lżejsze, łatwiej je "wypchać" i mają stosunkowo niską szansę na uszkodzenie się podczas upadku w trakcie jazdy w terenie, co jest szczególnie ważne jeśli kupujesz wersję Benelli TRK 702X i chcesz faktycznie jeździć po trochę trudniejszych drogach nieutwardzonych. Nie zmienia to faktu, że boczne kufry aluminiowe są najwytrzymalsze i najbezpieczniejsze przeciw złodziejom, choć idą za nimi pewne minusy - wysoka masa jest jednym z nich, ale mnie zawsze przerażała możliwość złamania sobie nogi gdybym źle stanął próbując podeprzeć się gdyby motocykl miałby upaść.
Cóż, skoro już wiesz, co o tym myślę, to teraz o markach. Serce mi się łamie, widząc, że SW-Motech nie wyprodukował jeszcze nic do TRK 702, ale GIVI, Kappa i Shad mają akcesoria do niego, więc nie ma tak źle. Dodam też, że uwielbiam dobrze wyglądające rzeczy, więc takie też będę tutaj proponować. W miarę możliwości dodam też jedną opcję budżetową.
Opcje bagażowe to najważniejszy i najtrudniejszy wybór, jakiego możesz tutaj dokonać, a prawdziwie przygodowy motocykl musi przewozić jakieś rzeczy! Producenci biorą to pod uwagę przy projektowaniu jednośladów typu ADV, dlatego ich ramy są mocniejsze. Musisz jednak wiedzieć, że wybierając konkretny stelaż właściwie skazujesz się już na konkretną markę zarówno w przypadku bagażu bocznego, jak i centralnego, o ile chcesz wykorzystywać system szybkiego montażu. Możesz też wykorzystać sakwy i torby uniwersalne, które w sumie są opcją całkiem tanią, a spełni swoje zadanie w ten sam sposób. Ważny jest tylko wybór opcji wodoodpornych.
Uważam, że dla jednej osoby 50 litrów pojemności bagażu bocznego to wystarczająco dużo, zatem sakwy boczne wodoszczelne Givi GRT720 CANYON będą idealne. Tanie niestety nie są, ale potrafią przetrwać mocne ulewy (myślę, że prędzej się Twoja kurtka podda) i posiadają system szybkiego montażu, który sobie bardzo cenię, bo jestem człowiekiem wygodnym. W przypadku jazdy w dwie osoby model GIVI CANYON GRT709 może być lepszy, choć nie wyglądają jakoś pięknie i również nie są lekkie. No niestety - tutaj mamy przypadek treści ponad formą. Ogólnie są to niemalże te same sakwy, tylko te drugie mają większą pojemność (łącznie 70 litrów) i system M.O.L.L.E. pozwalający na doczepianie dodatkowego bagażu.
Jeśli preferujesz "twardszą opcję", wybrałbym kufry aluminiowe boczne, ponieważ są twardsze i mają dużo większą szansę na przeżycie parkingówki czy ogólnie przewrotki na bok. Motocykl Benelli TRK 702X będzie z nimi dobrze wyglądać oraz są w stanie ochronić plastiki jednośladu przed uszkodzeniem. Oczywiście przy mocniejszym upadku możesz skrzywić ramę pomocniczą, jednak to musiałoby być naprawdę solidne uderzenie, aby do czegoś takiego doszło. Z dostępnych opcji wybrałbym asymetryczne aluminiowe kufry boczne GIVI Trekker Outback EVO Smart 33/37. Asymetria wynika z konieczności pomieszczenia wydechu pod kufrem, aby ów kufer nie odstawał asymetrycznie w bok. Niemniej 70 litrów to i tak dużo.
W przypadku kufra centralnego nie mam oporów, aby zawsze pójść w największą możliwą opcję. Ponieważ już mamy stelaże GIVI, pozostają nam tylko opcje tej marki. Moim wyborem byłby aluminiowy kufer centralny GIVI Monokey Trekker Outback EVO SMART 58. Przede wszystkim - jest w stanie pomieścić dwa kaski szczękowe lub jeden kask i trochę rzeczy. W dodatku będzie wystarczająco wytrzymały, aby stawić opór ewentualnym złodziejom. Do tego w zestawie dostaniesz wkładki do zamków oraz klucze, którymi będziesz mógł otwierać i zamykać kufry. Tym bardziej przydatne, jeśli zdecydujesz się na aluminiowe kufry boczne.
Jaki tankbag do Benelli TRK 702X?
Torba na zbiornik paliwa to bardzo przydatna rzecz pozwalająca na dostęp do najważniejszych rzeczy bez konieczności schodzenia z motocykla. Jeśli masz za mało kieszeni albo chcesz schować małą butelkę z wodą, kanapkę lub cokolwiek w tym stylu, to jest to doskonały wybór. Jeśli jesteś w stanie, to pomiń uniwersalne tankbagi na magnesy lub paski, ponieważ porysują Ci zbiornik paliwa. Znajdziesz wśród nich ciekawe produkty, jednak wiąże się to z kosztem w postaci uszkodzenia lakieru i też nie zawsze będzie taniej.
Potrzebny jest nam mocowanie Kappa do tankbagów Tanklock. Współpracuje ono z również z torbami na zbiornik GIVI, ponieważ wykorzystują ten sam system. Nie ma sensu kupować jakiegoś gigantycznego tankbagu, chyba że czujesz taką potrzebę - wtedy rozumiem i nie dyskutuję. Uważam jednak, że 15 litrów jest w porządku na motocykl typu adventure, więc Tankbag GIVI XS307Y Tanklock Xstream Range. Na wypadek gdyby telefon się wyładował, wolę mieć pod ręką analogową mapę i to najlepiej na widoku - w tej torbie masz na to odpowiednią kieszeń. Poza tym standard - boczne kieszonki, możliwość powiększenia, worek wodoodporny. Nic nowego, niemal wszystkie tak mają.
Wysoka szyba do motocykla Benelli TRK 702
Temat dla mnie trudny. Motocykle typu adventure zazwyczaj mają szyby, tylko dla wielu są one niewystarczające, dlatego sięgają po rozwiązania akcesoryjne. Tylko że jednoślady zostały przetestowane pod kątem konkretnej aerodynamiki, a jednocześnie za wysoka szyba może nam wejść w pole widzenia, a ona może zniekształcać nam widok na drogę. Mimo to wychodzę z założenia, że albo szyba powinna być wysoka, albo nie powinno jej być w ogóle - odczujesz wtedy mniejsze turbulencje niż przy jeździe z niską owiewką, która będzie jedynie kierować powietrze na Twój kask. Piszę w tym momencie z doświadczenia - odkręciłem wysoką szybę w moim motocyklu, zamontowałem fabryczną i nagle jazda zrobiła się bardziej znośna.
Co robić, jak żyć? Jeśli producent oferuje akcesoryjną wyższą szybę, warto z niej skorzystać. Jest to opcja droga, lecz w ten sposób będziesz mieć pewność, że faktycznie została ona przystosowana do skutecznego działania w tym motocyklu. Lecz jeśli są to dla Ciebie zbyt duże pieniądze, w naszej ofercie znajdziesz szybę motocyklową Kappa do Benelli TRK 702, która jest wyższa względem oryginalnej o 13 cm.
Co prawda to, co napisałem, nie jest nastawieniem prosprzedażowym, ale chcę Ci jak najlepiej doradzić.
Jakie gmole do Benelli TRK 702?
Muszę przyznać, nie ma tutaj zbyt dużego wyboru. Jest wybór między Givi oraz Kappa, które w sumie są dokładnie tym samym produktem z innym logiem. Nie ma się co martwić jeśli chodzi o ich jakość, ponieważ te marki tworzą wysokiej jakości akcesoria motocyklowe. Będą też chronić wystarczająco dobrze, ale pamiętaj, że nic Cię nie ochroni jeśli nie będziesz jeździć rozważnie. Dotyczy to również odzieży motocyklowej. Wybierz po prostu gmole Kappa - są minimalnie tańsze.
Żałuję, że nie ma większej ilości opcji, ponieważ mógłbym wówczas rozważać, co by się sprawdziło lepiej. Jeśli SW-Motech zdecyduje się na stworzenie akcesoriów motocyklowych do tego motocykla, gmole z pewnością się pojawią.
Na koniec pozostają drobne akcesoria dedykowane oraz uniwersalne, takie jak uchwyty na telefon i nawigacje, dźwignie hamulca i sprzęgła, i inne tego typu rzeczy. Wśród nich jest jedna rzecz warta uwagi, która może się przydać jeśli chcesz korzystać z telefonu z nawigacją lub urządzenia GPS - Poprzeczka GIVI do montażu uchwytu na smartfon/GPS. Pożyczyłem raz motocykl KTM 790 Adventure i była tam taka poprzeczka z uchwytem na telefon SP Connect. Było to niesamowicie komfortowe, ponieważ nie musiałem opuszczać głowy, aby spojrzeć na mapy w smartfonie - miałem je niemal na wysokości wzroku.
I to tyle. Mam nadzieję, że ten poradnik Ci pomoże dobrać odpowiednie części i akcesoria motocyklowe, a w razie czego nie wahaj się do nas napisać!